lunes, 25 de enero de 2010

Cursa del Barri de Sant Antoni 2010


Son les 6:45 i em torna a sonar el despertador, de nou en diumenge. Fa només 4 hores que m’he posat al llit. Tot i això ho tinc tot a punt, així he pogut dormir més estona i no entretindrem gaire. Me’n vaig cap a Barcelona per córrer la cursa del barri de Sant Antoni, de 10 Km d’asfalt

Allà em trobo amb la Lourdes i decidim que després de la cursa, si surten el temps, anirem a fer unes cerveses per celebrar-ho! Ens anem cap als salesians de Rocafort, escola on hi ha la recollida de dorsals i el guarda-roba. Encara ens dona temps de fer un petit escalfament i saludar alguns dels companys del món del running.

10 Minuts abans de l’inici ens col•loquem a la sortida, que ja es troba a rebentar de gent, fet que fa que sortim força enrere. Just davant nostre es troben en Xavier Bonastre, L’Arcadi Alibles i l’Albert Berraondo, comentant que un temps de 45 minuts el podrien donar per bo. Si tot va bé, hauria de quedar per davant seu, penso. Sona el tret d’inici, però no arribem a passar per la línia de sortida ben ve fins a un minut després. M’acomiado de la Lourdes i li desitjo sort.

Al llarg del primer km gasto molta energia, doncs em dedico a avançar a molta gent i buscar el meu lloc en carrera. Intento seguir el ritme de dos corredors que porto davant, però poc a poc es van escapant. Porten un bon ritme. És una cursa força plana i fa que pugui mantenir un ritme constant i força elevat, entorn del 85-90%. Arribo al km 5 amb 20:30. Vaig bé, i l’objectiu de baixar de 42 minuts es a l’abast si no m’he equivocat de ritme a la primera volta. Al començar la segona volta, agafo aigua a l’avituallament, fet que em fa perdre algun segon. Em sembla que no ho necessitava. Intento mantenir el ritme, però, sense adonar-me’n l’abaixo, i tardo uns tres segons més per quilòmetre. Entorn del quilòmetre 7 em trobo el Josep Tarragó i ens donem ànims. El pas per la Gran Via es fa extremadament llarg, però quant la deixem enrere ja només queda un quilòmetre, així que s’activa el mecanisme d’esforç màxim i faig augmentar les meves pulsacions, estic treballant gairebé al 90-95% de la meva capacitat. Completo el darrer km en poc menys de 4 minuts i acabo parant el crono amb 41:20 (temps real) rebaixant en un 1:10 la marca que tenia dels 10 urbans de Manresa.

Al arribar saludo al company Malavé de Capellades que s’ha quedat a només 11 segons de baixar dels 40, una maquina. També saludo als companys d’Igualada que han entrat abans que jo, en Jordi Carpi, El Roberto i el Sergio, que han baixat de 37 minuts. Autèntiques màquines d’asfalt. Al cap de poc arriba la Lourdes, que també ha complert el seu objectiu de baixar dels 50 minuts. Com que els dos hem assolit els nostres objectius ens n’ anem a celebrar-ho a fer un parell de rondes de cerveses i braves. Ens ho Mereixem.

Josep Bosch Collado

No hay comentarios:

Publicar un comentario