martes, 19 de enero de 2010

Mitja Marató de Terrassa 2010


Són les 7:45 del matí del 17 de gener. Tot just fa 4 hores que m'he posat al llit. Però bé, com si fos una droga, les ganes de participar en una nova mitja em fan aixecar del llit.

Confio en que el meu GPS em porti a lloc. Finalment aparco força a la vora del punt de sortida. Quant soc al vestuari, em truca el presi, doncs ell ja ha arribat. També arriba la Lourdes, i aprofitem que estem frescos per fer-nos una foto, tots bens sonrrients encara. Escalfem molt lleugerament i ens col•loquem a darrera de tot del bloc. Ens desitgem sort i prenenm la sortida!

Els primers km sóm força lents, intento avançar tota la gent que puc, però en tinc molta per davant i sovint haig d'adaptar-me al ritme dels demés corredors, doncs no hi ha espai per passar. Fins que no portem ben bé 4 km no soc capaç d'agafar un ritme adecuat per les meves condicions. Apreto una mica doncs estem baixant i em sento bé tot i haver dormit poc. De seguida passo pel km 7 amb un temps de 32 min. Vaig per fer 1h36 penso. No està malament. Però de seguida comencem a pujar. Una pujada que no es massa forta però si que es fa molt llarga, gairabé 3 km de pendent constant. Paso pel 10000 amb 46 minuts. Vaig bé de temps. A partir d'aquí la mitja comença a ser un trencacames amb plans, pujades curtes i baixades curtes, és a dir, un rebentador de ritmes. Paso pel km 14 amb 1h04, de moment estic aconseguint mantenir força bé el ritme que duia d'inici. De seguida comencem a baixar, i baixem fins al km 18, a partir d'aqui agafem la rambla d'egara, que també és en pujada. L'agafo bastant fort, doncs penso que és la última pujada. Però aquesta sembla no acabar-se mai i van saltant els km 19, 20, 21 i tal com van saltant els km el meu ritme va disminuint proporcionalment al augment de les meves pulsacions. He començat a pujar massa fort i ho estic pagant. Fins i tot se'm passa pel cap posar-me a caminar, però queden pocs km així que apreto les dents i aguanto com bonament puc. Finalment sprint en els últims 100 metres i acabo parant el crono amb 1h36:18. He estat capaç de mantenir el ritme al llarg de tota la mitja.

L'he trobat extremadament dura, sobretot el tros final doncs no em pensava que la pujada fos tant llarga. Tot i no haver fet MMP, m'he quedat a poc mes de 40 segons, i per la duresa de la mitja dono el temps per bó.

Avui em toca a mi convidar i acabar la jornada assegut tranquilament degustant una clareta i una bona tapa de braves. Pròxima parada diumenge que bé, en el 10000 del barri de sant antoni!
Josep Bosch Collado

No hay comentarios:

Publicar un comentario