martes, 11 de mayo de 2010

Marxa Romànica de Navàs 2010


Corrien a vora les cinc de la tarda quant aconseguia aparcar el cotxe a Navàs. Per variar anava molt tard. Per sort l'he pogut aparcar a davant les piscines, on sempre hi ha hagut les dutxes per l'arribada. Tinc el temps just de recollir el dorsal i fer-me la foto amb els companys del CEI. Saludo a la Marta Prat, que m'ensenya el nou GPS que s'ha comprat! I sense pratcicament ni poder-nos acomiadar, es dona la sortida.

La idea era agafar-s'ho amb calma. De seguida em poso a trotar molt suau, però quant surto de navàs ja no veig a cap company del CEI. Al primer km atrapo a la Txell de Reus i un company seu, amb els quals faig els primers 10 km, que pasem sobre 1h i 15 minuts. A partir d'aqui veig que començo a anar en solitari, aixi que em mentalitzo per fer la marxa pel meu compte i el millor que pugui. Intento mantenir un ritme alt mentre hi hagi llum, ja que quant caigui la nit, se que baixaré. Al cap de 3 h porto 22 km. Més del que esperava. Quant cau la nit, em poso el mp3 (que ja no em trauria fins a l'arribada a Navàs, almenys senitr el futbol i escoltar musica, no? )i escolto el mestre Puyal. Coincidint amb el final d'imfart, em ve el baixon. Estic al km 35, força cansat, sol enimg de la muntanya, i em perdo només sortir d'un control. La veritat es que se'm passa pel cap plegar i anarm-en a dormir. Abaixo el ritme, menjo i vaig molt pendent de les marques, no em vull tornar a perdre. De tal manera que en grupet de marxadors m'atrapa. Intento seguir-los i en creuar una mena de terreny pantanós, posso el peu en fals i se'm enfonsa fins a mitja cama, fang fins al genoll. Per sort estic a prop de l'avituallament. Em canvio el mitjons, però els marxadors que m'havien atrapat, ja han marxat.

Porto 6h i 15 min i 40 km. Molt i molt bé! Torno a anar sol, pero amb la panxa plena i mitjons nous, que es mitja vida, es veu tot diferent. A mesura que perdem desnivell, vaig atrapant marxadors del grupet que m'havia atrapat, que ja van força dispersats. Arribo al punt d'inflexió. Just al passar per una masia, em trobo amb l'avi de la ROMÀNICA, que cada any està al peu del canó oferint aigua als marxadors just després duna pujadeta, que passa per davant del seu mas. És un home gran, però el seu esperit i il·lusió per ajudar als marxadors és bestial.S egurament deu estar prop dels 90 anys, i allà està a quarts de dues del matí , com a voluntari incansable. L'ultim cop que la vaig fer (al 2008) no el vaig veure, i pensava que ja no el tornaria a veure mes. Però alla estava, contant cada participant i dient-nos en quina posició anàvem. El fet de tornarme'l a trobar em dona molta moral de cara a continuar i fer-ho bé. Tot i això, prenc moltes precaucions, sobretot en les baixades amb pedres, ja que encara no tinc el peu al 100%. Quant agafo pistes per això, si el terreny es favorable, intento trotar, dintre de les possiblitats.

Arribo a la riera de merlès, la passo sense dscalçar-me i amunt. Em poc menys de mitja hora arribo a dalt. A partir d'aquest punt el terreny es molt faborable, amb força pista. Estic al km 60 i porto 9h i mitja de marxa. Fa molt fred, aixi que les parades als controls han de ser el mes curtes possibles. Quant em falten uns 5 km per arribar, apago el super frontal que m'han deixat, i intento fer corrents els ultims 2 km. Finalment arribo a Navàs a les 6h:44 del matí, amb 12h i 44 min i, 4800 m de desnivell acomulat i poc mes de 81 km. Les dutxes però, no son on cada any, sino a l'altre punta del poble. Fantàstic!A buscar el cotxe i a anarme'n a donar voltes per Navàs! La dutxa però, em deixa gariabé nou. Arribo a casa amb humor encara de desfer la maleta i col·locar tota la roba i estris. Sona el campanar, les nou del matí. Em poso al llit, que m'ho demana el cos.

Dades GPS

Josep Bosch Collado

No hay comentarios:

Publicar un comentario